24 marca 2017 , Imieniny: Gabrieli, Marka, Seweryna

W aktualnym numerze:
  Wiadomości Sierakowickie -> Czytaj archiwalny numer 2 z dnia 2017-02-01

Harcerze w Stolicy

Wyjazd zorganizowany przez dh Witolda i dh.Beatę Sildatk - drużynowych 6 DSH „Tajfuny” i 1DH „Wilki” z Mojusza - do Warszawy okazał się, jak zawsze, strzałem w dziesiątkę. Wyjechaliśmy 31maja o godz. 5 rano. Wszyscy byli troszkę zaspani, lecz w dobrych humorach. Po długiej i męczącej podróży dotarliśmy do Klubu Legii Warszawa. Obejrzeliśmy boisko, a potem przeszliśmy do muzeum tegoż klubu, gdzie znajdowały się puchary, koszulki, buty i wiele innych pamiątek po dawnych i obecnych piłkarzach.

Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z 30 piętra tego olbrzymiego budynku mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Potem jedna grupa harcerzy udała się do planetarium, druga do muzeum techniki. Po tak intensywnym zwiedzaniu przyszedł czas na długo oczekiwany obiad. Kiedy talerze były już puste i sztućce wylizane do czysta, pojechaliśmy do naszej bazy, która znajdowała się w niedaleko Warszawy we wsi Popowo Kościelne.

Dzień Dziecka rozpoczęliśmy od zwiedzania słynnych warszawskich Łazienek. Te wielkie tereny przepięknej zieleni wywarły na nas olbrzymie wrażenie. Wykonaliśmy wiele nieudanych prób wyrwania wielkich i przepięknych pawich piór, potem zmęczeni udaliśmy się na zwiedzanie Pałacu na Wyspie. Pięknie zostało zachowane klasycystyczne wnętrze rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Mile zaskoczył nas pan Witek, gdyż z okazji Dnia Dziecka wszyscy otrzymali przepyszne lody. Następnie udaliśmy się do barokowego Pałacu w Wilanowie, który został zniesiony w latach 1677-1696 dla króla Jana III Sobieskiego i rozbudowany przez kolejnych właścicieli Wilanowa. Po zwiedzaniu zjedliśmy przepyszny obiadek i czekała nas jeszcze jedna atrakcja, obejrzeliśmy film w generacji 3D pt. „Magia Trójwymiaru”. Wszyscy byli zachwyceni, nawet opiekunowie przez chwile poczuli się jak dzieci .

Kolejnego dnia mieliśmy przyjemność gościć w Sejmnie i Senacie. Obejrzelismy najważniejsze miejsca tego gmachu – sale obrad obu izb. Ta wizyta wiele nas nauczyła. Po tym wielkim przeżyciu pojechaliśmy na dalszą część lekcji historii związaną z parlamentaryzmem – do Zamku Królewskiego. Będąc w sali sejmowej przez chwilę cofnęliśmy się do XVIII wieku , by przeżyć moment uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Ważne wydarzenia z historii Polski zostały upamiętnione na obrazach Jana Matejki. Kiedy wyszliśmy z tego olbrzymiego obiektu, otrzymaliśmy zadania. Każdy zastęp miał odnaleźć ciekawe miejsca na Starym Mieście: Pomnik Małego Powstańca, Mury Obronne Starego Miasta, Barbakan, ul. Kamienne Schodki, ul. Wąski i Szeroki Dunaj, Plac Kanonia, kościół p.w. św. Jana Chrzciciela i św. Marcina, Syrenkę oraz zaznaczyć je na mapie. Pan Witek zaskoczył nas ponownie - kolejnym wyjściem do kina 3D.

Czwarty dzień był równie ciekawy jak poprzednie. Udaliśmy się do kościoła p.w. św. Stanisława Kostki, w którym kiedyś ks. Jerzy Popiełuszko wygłaszał patriotyczne kazania. Uczestniczyliśmy we Mszy świętej oraz udaliśmy się do muzeum jego pamięci. Później metrem pojechaliśmy do Ogrodu Saskiego i na Plac Piłsudskiego, na którym znajduje się Grób Nieznanego Żolnierza. Widzieliśmy uroczystą zmianę warty o godz. 12.00 i 13.00. Po przejściu Traktem Królewskim i sesji zdjęciowej przy Pomniku Studenta, a także smacznym obiedzie, pojechaliśmy do leśniczówki w Psarach, gdzie zrobiliśmy ognisko i zjedliśmy pyszne kiełbaski. Odbyły się tam też rozgrywki meczu siatkówki. Świetnie się tam bawiliśmy.

I nadszedł dzień wyjazdu, piaty i ostatni dzień . Rano, po wysprzątniu naszej bazy, po raz ostatni udaliśmy się w stronę Stolicy – już 10 razy przejechaliśmy Wisłę. Odwiedziliśmy Pałac Prezydencki. Obejrzeliśmy pokoje, w których prezydent przyjmuje gości, nadaje godności – salę kolumnową. Następnie udaliśmy się do Niepokalanowa. W kaplicy usłyszeliśmy historię życia św. Maksymiliana, zwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą, obejrzeliśmy Panoramę Tysiąclecia i po pysznym obiedzie udaliśmy się do domu.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana, oby takich wiecej. W imieniu wszystkich uczestników dziękuję sponsorom (m.in. Panu Prezydentowi oraz Panu Wójtowi Gminy Sierakowice), organizatorom i opiekunowi panu Rajmundowi Sprędze.

Uczestnicy wycieczki

Podziękowanie

Harcerze z Gimnazjum w Sierakowicach i Szkoły Podstawowej z Mojusza składają serdeczne podziękowania panu Wójtowi Tadeuszowi Kobieli za wsparcie finansowe wycieczki do Warszawy